Jtkismertet
Star Wars: Knights of the Old Republic

A Knights of the Old Republic (tovbbiakban KotOR) 2002-ben robbant be a kztudatba s megjelensekor osztatlan sikert aratott. Jelentsen eltrt az addig a Star Wars jtkok koronzatlan kirlynak szmt Jedi Knight sorozattl. A KotOR zig-vrig RPG (szerepjtk) volt a javbl, ahol hsnk fejdhetett, mi adhattunk r felszerelst s a harc is gy dlt el, hogy kinek van tbb tapasztalati pontja stb. De kezdjk az elejnl.
A jtk sztorija egyrtelmen a KotOR legnagyobb erssge. Olyan j trtnettel rendelkezik, hogy brmelyik j Star Wars filmbe elmehetne. Ez is egy nagy jdonsg volt 2002-ben, hiszen a Jedi Knight sorozat elgg gyengcske trtnetei meglehetsen illuzirombolak voltak, s csak arra szolgltak, hogy j ellensgeket lehessen lekaszabolni. A sztori szerint kb. 4000 vvel a yavini csata eltt jrunk. A Jedi s a Sith Rend is ereje teljben ll. Termszetesen egyltaln nem lnek meg egyms mellett bksen, dl a Jedi Polgr Hbor. A Kztrsasg kt legnagyobb ellensge, Darth Revan s Darth Malak sorra foglalja el a bolygkat. Bastilla s Jedi trsai bekertik Revant s legyzik. Egy v mlva mr Malak az j Sith vezet. Hsnk akkor bred az Endar Spire-on, amikor mr a Sithek behatoltak. s innentl kezddik a kaland, bolygrl-bolygra, clunk elszr a szks a Sithektl, ksbb mr sokkal nevesebb feladataink lesznek (Jediknt). A sztori vge fel olyan nagy fordulat kvetkezik, hogy ehhez kpest az "n vagyok az apd"-jelenet kis piskta.
A legtbb RPG-elem szerepel a jtkban: trgyakat vehetnk fel, ezek megnvelik akrmelyik tulajdonsgunkat. Szintet is lphetnk, kezdetben ez igen knnyen megy, ksbb mr nehezebb dolgunk lesz. Olyan tulajdonsgokat tanulhatunk meg, mint a szmtgp-hasznlat, kdtrs, klnfle jedi-trkkk... s mg sorolhatnnk a lehetsgek. Karakternk a cselekedetei alapjn fejldik, van egy bizonyos rta, ami a Vilgos s Stt Oldal kztt mozog. Ha meglnk egy rtatlan lnyt, stt oldal pontot kapunk, ha segtnk egy bajbajutottan, j oldal pontot kapunk. Ez a bizonyos rta hatrozza meg karakternk jellemt, mely vgl a befejezshez vezet, melybl kett van (egy j s egy rossz befejezs). Hogy melyik oldal a jobb? Nos errl vitatkozhatnnk, m tny, hogy a Stt Oldal kpviselinek sokkal tbb lehetsge van, m ksbb mr a Jedik is ldzni fogjk, gy nehezebb dolga lehet. A harcrendszer krkre van osztva, az is a leegyszerstett mdot kpviseli. Azonban igen jl meg van csinlva, mikor egy Jedi s egy Sith harcol, igen ltvnyos akciban lehet rsznk, a sugrvets rszek azonban egy kicsit monotonra siekrltek, m vgl is azok se rosszak.
A grafika mra mr egy kicsit megkopott, m mg mindig nagyon szpnek mondhat. Pldul az r nagyon lethre sikeredett s a helysznek is nagyon szuperek. Taris vroskpe nagyon csodlatos, a naplemente csodlatosan van brzolva, a fny-rnyk viszonyok is nagyjbl megfelelek. Kiktsem van viszont a krnyezettel: igaz, hogy nagyon sok ember s lny tnfereg pl. Taris utcin, m ezek gyakorlatilag egyms klnjai. Ide-oda mszklnak, mindennem ticl nlkl. taris Felsvrosrl azt mondjk, hogy gazdag s fnyz, de n ezt nem lttam. A lakosztlyok olyan unalmasak s szrkk, hogyha ott lnk, meg tudnk rlni. A kocsmk is elgg unalmasak, az ott lv emberek s lnyek csak llnak a helykn, nem bveszlgetnek vagy lnek. Br a hangeffektek igen jl megvannak csinlva, teht a beszlgets zsivaja lehel valami letet a jtkba. A msik, ami zavar, hogy a lnyek nem elgg vltozatosak. nagyon sok twi'lek van, ezek szinte mindegyike zld br. Mikor beszlnek hozznk rylothi nyelven, mindig ugyanazt mondjk, mgha maga a mondat mst is jelent. A twi'lekeken kvl sok a nikto, az ithori, a rodin, az aqualish... ezrt is rltem nagyon, ha egy egyedi msik faj kpviselje feltnt (pldul egy quarren a lakosztlyban vagy egy paaerduag a kocsmban). m a prbeszdek mindenrt krpotolnak, sok szerepl mltjbl megtudhatunk rszleteket.
|