Jtkismertet
Knights of the Old Republic II - The Sith Lords

A nagyszer djnyertes KotOR els rsz folytatsa, azzal a klnbsggel, hogy ennek a ksztje nem a BioWare, hanem az Obsidian. Az Obsidian egybknt nem egy szerepjtk megvalstshoz jrult hozz. A jtk elszr XBox-on jtt ki, 2004. december 6-n, majd pr hnap mlva, 2005 februrjban mr Window-son is lvezhettk. A jtk termszetesen az RPG kategrit kpviseli, teht szerepjtk, dntseink s cselekedeteink folysoljk be a jtk tovbbmenett.
A jtk taln trtnetben laposabb, mint az els rsz, de sok jdonsggal bvlt. A legalapvetbb termszetesen a Light Side s a Dark Side (Vilgos- s Stt Oldal), egy bizonyos rta kztt mozog a mutat, ez mutatja, hogy melyik oldalhoz llunk kzelebb. Ebben a jtkban is - mint eldjben - ldkat fosztogathatunk, szekrnyeket trhetnk fel, ajtk kdjait semmsithettjk meg, szmtgpek/terminlok segtsgvel pusztthatunk el egyes ellenfeleket, tetemeket illetve sajt kz ltal legyztt szemlyek holttestt kutathatjuk t. Tulajdonsgaink s kpessgeink (skill) segtsgvel ersen hozzjrulhatunk a jtkmenethez. Szerintem a legfontosabb kpessgek a meggyzs (persuade) s a sebellts (treat injury), de termszetesen mindegyik kpessg jr elnnyel... s taln htrnnyal. A harcok szoks szerint krkre vannak felosztva, rengeteg harc-stlussal kpezhetjk a fkaraktert s a trsakat. Minden fegyvernek van sebzsi rtke, tancsosabb lzerkarddal illetve brmilyen ms karddal harcolni, mert ha az ellenfl vdpajzsot lt magra, ideiglenesen lepattan rla minden lvedk (teht sugrvet stb.)
Termszetesen a KotOR 2-ben is elengedhetetlenl fontos lesz csapattrsakat s segtket keresni, nlklk lehetetlen vgig vinni a jtkot, egyrszt, mert olyan kpessgekkel brnak, amivel pldul a fkarakter nem, de harcban s csatkban is el kell a segtsgk. sszesen 10 csapattrsunk lehet, nem mindegyikk ugyanazt az oldalt kpviseli (itt termszetesen a Vilgos s a Stt Oldalra clzok), de mindegyikk a fkaraktert segtik s tmogatjk, nha mg tleteket is adnak, de negatv tulajdonsg, hogy sajnos a msodik rszbl kitrltk a trsakkal val beszlgetseket (az els rszben jszerivel mindenkivel elbeszlgethettnk az adott trsunk mltjrl), persze a lnyegesek megmaradtak. Fontos megjegyezni, hogy a 10 csapattrsbl csak 2-t vlaszthatunk ki, azokkal mehetnk vgig, de ha adott a krlmny, levltatjuk ket egy msikra is. A grafikt illeten taln kicsit elmsodottabb a jtk, mint az elz rsz. Egyes NPC-k, szereplk ruhzata teljesen olyan, mintha belevartk volna a testbe, nmely szeme is elmsodott, az ajtk mintzata is olyan torz... de azrt lnyegben j a grafika is, egyesek szerint a jtk hasonlt kicsit a rgi Lucas-fle trilgira, minden olyan stt s hideg, sok a megoldatlan gondolatmenet... a httrzene is j, pont az adott krlmnyekhez ill, ha valakivel (valakikkel) harcba bocstkozunk, akkor egybl olyan zene ugrik be, ami csathoz ill. Minden egyes lelt ellenfelrt jr XP (Experience Points), ha elrnk egy adott XP-mennyisget, szintet ugorhatunk. ltalban legtbb XP-t akkor kaphatunk, ha taktikai s logikai feladatokat oldunk meg (teht nem ldsnk) ekkor nem ritka az 1000 XP jutalom (!) is. Egybknt szrevettem, hogy a 2-ben sokkal tbb XP-t szerezhetnk egy csatban, mint az els rszben.
Persze a KotOR II sem lehet meg Bug-ok nlkl. A legtbbet mr prbljk javtgatni, a legismertebb taln a Korribani, ez a bug viszont elnys a Stt Oldalt vgigviv jtkosoknak: a rejtett templom egyik kamrjban egy holttest megrintsre mindig 2 Hssis srkny jelenik meg, ez a folyamat mindig ismtldik, ha tbbszr megrintjk, ezzel szp szmmal nvelve az XP pontjainkat. A negatvum az, hogy a jtk betltsre sok idt kell sznni s a legbosszantbb, hogy gyakori esetekben minden tovbbi nlkl kifagy.
jdonsgnak szmt az Influence (befolys)-rendszer. Sok csapattrs kvetheti az esemnyeket, ilyenkor kommentljk a trtnseket s ekkor szerezhetnk nluk befolyst (+ jel, ha ntt, - jel, ha cskken a befolys), egybknt a befolysolssal vltozik az is, hogy melyik oldalhaz tartoznak (Vilgos vagy Stt). Ha elegend befolysunk van egy adott csapattrs felett, elbeszlgethetnk velk, st! ha van elg befolysunk, akr Jedit is (ha a Stt Oldal megrgztt kveti vagyunk, akkor Sithet) faraghatunk bellk. Fontos tudni, hogy a Stt oldal fel hajl csapattrsak sokban nem rtenek egyet velnk, ha Vilgost kvetnk, de ugyan ez jellmez ellenkez esetben. A jtk mg j Jedi-trkkkel bvlt, a legjobb, hogy Mesteri lzerkard-technikkat is eltanulhatunk. j bolygkkal is bvlt a jtk, ilyen pl. Telos, Onderon s Dxun s Nar Shaddaa, rginek szmt Dantooine s Korriban, ezek mr megmutatkoztak az elz rszben is. A felsoroltak kzl Nar Shaddaa a legsszetettebb, de mindegyik plya ignyel pr rt/napot a teljes vgigvitelhez. A vgs plya Malachor V, a hbork kirobbanst okoz kis szikra, egy Stt Oldaltl megromlott bolyg. Termszetesen ms fajok is megmutatkoznak a jtkban (szval nem csak ember), a leggyakoribb a polipszer Quarren, a fejcspokkal rendelkez Twi'Lek, a zld br Duros, az agyaras Aqualishok, a hllszer Trandoshanok s nhol mg a zensz Bith-ek is.
A trtnet szerint 5 vvel az els rsz utn (3951 BBY) jrunk, a Jedi Polgrhbor jl megritktotta a Jedik sort, jszerivel kipusztultak. A Dantooine-i Jedi Enklv romokban hever, a Coruscanti Jedi Templom is resen ll. Vannak mg nhny tucatnyian Jedik, de azok visszavonultak s mr nem tekintik magukat a Rend tagjnak. A Sithek egyre elrbb nyomulnak, de az igazi Nagyurat nem ismerik. Trtnetnk azzal kezddik, hogy a roncshalmazbl ll Ebon Hawk besodrdik a Peragus nev bnyatelep bolygra, fedlzetn a Szmzttel (fkarakter) aki mr nem tagja a Rendnek, szmztk... s csak ekkor kezddnek a bonyodalmak.
Egy sz mint szz, a Kotor II alapjaiban vve j jtk, sok mindenben tr el az els rsztl, de ugyanennyire sok jdonsggal is bvlt. Vannak, akiknek tetszik a jtk s vannak olyanok is, akiknek nem. De azrt megri vgig vinni...
|