Star Wars World
HoloNet TV- Közélet, politika

A Kereskedelmi Szövetség média hálózata ezúton hívja fel a szervezet fogyasztótársadalmát, hogy Gilramos Libkath, a Szövetség alkirályának bankára és másodhelyettese nem sokkal a Geonosisi csata után nyomtalanul eltűnt. Értesüléseink szerint viszonya megromlott a felsőbb vezetőséggel és milliós tartozása volt a Szövetség kasszája iránt. Különösen óvatosan kell bánni az említett személlyel, fajához képest szokatlanul nagy bátorsága és önbizalma van, fegyverrel rendelkezik és az erőszaktól sem riad vissza.

 
Menü
 
Animáció

 
SW filmek
 
Adatbank
 
SW játékok
 
Szavazás
Nézed a Clone Wars-sorozatot?

Igen
Nem
Néha
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Knights of the Old Republic II
Knights of the Old Republic II : Játékismertető

Játékismertető


Knights of the Old Republic II - The Sith Lords

A nagyszerű díjnyertes KotOR első rész folytatása, azzal a különbséggel, hogy ennek a készítője nem a BioWare, hanem az Obsidian. Az Obsidian egyébként nem egy szerepjáték megvalósításához járult hozzá. A játék először XBox-on jött ki, 2004. december 6-án, majd pár hónap múlva, 2005 februárjában már Window-son is élvezhettük. A játék természetesen az RPG kategóriát képviseli, tehát szerepjáték, döntéseink és cselekedeteink folyásolják be a játék továbbmenetét.

A játék talán történetben laposabb, mint az első rész, de sok újdonsággal bővült. A legalapvetőbb természetesen a Light Side és a Dark Side (Világos- és Sötét Oldal), egy bizonyos ráta között mozog a mutató, ez mutatja, hogy melyik oldalhoz állunk közelebb. Ebben a játékban is - mint elődjében - ládákat fosztogathatunk, szekrényeket törhetünk fel, ajtók kódjait semmísithettjük meg, számítógépek/terminálok segítségével pusztíthatunk el egyes ellenfeleket, tetemeket illetve saját kéz által legyőzött személyek holttestét kutathatjuk át. Tulajdonságaink és képességeink (skill) segítségével erősen hozzájárulhatunk a játékmenethez. Szerintem a legfontosabb képességek a meggyőzés (persuade) és a sebellátás (treat injury), de természetesen mindegyik képesség jár előnnyel... és talán hátránnyal. A harcok szokás szerint körökre vannak felosztva, rengeteg harc-stílussal képezhetjük a főkaraktert és a társakat. Minden fegyvernek van sebzési értéke, tanácsosabb lézerkarddal illetve bármilyen más karddal harcolni, mert ha az ellenfél védőpajzsot ölt magára, ideiglenesen lepattan róla minden lövedék (tehát sugrávető stb.)

Természetesen a KotOR 2-ben is elengedhetetlenül fontos lesz csapattársakat és segítőket keresni, nélkülük lehetetlen végig vinni a játékot, egyrészt, mert olyan képességekkel bírnak, amivel például a főkarakter nem, de harcban és csatákban is el kell a segítségük. Összesen 10 csapattársunk lehet, nem mindegyikük ugyanazt az oldalt képviseli (itt természetesen a Világos és a Sötét Oldalra célzok), de mindegyikük a főkaraktert segítik és támogatják, néha még ötleteket is adnak, de negatív tulajdonság, hogy sajnos a második részből kitörölték a társakkal való beszélgetéseket (az első részben jószerivel mindenkivel elbeszélgethettünk az adott társunk múltjáról), persze a lényegesek megmaradtak. Fontos megjegyezni, hogy a 10 csapattársból csak 2-t választhatunk ki, azokkal mehetünk végig, de ha adott a körülmény, leváltatjuk őket egy másikra is. A grafikát illetően talán kicsit elmósodottabb a játék, mint az előző rész. Egyes NPC-k, szereplők ruházata teljesen olyan, mintha belevarták volna a testébe, némely szeme is elmósodott, az ajtók mintázata is olyan torz... de azért lényegében jó a grafika is, egyesek szerint a játék hasonlít kicsit a régi Lucas-féle trilógiára, minden olyan sötét és hideg, sok a megoldatlan gondolatmenet... a háttérzene is jó, pont az adott körülményekhez illő, ha valakivel (valakikkel) harcba bocsátkozunk, akkor egyből olyan zene ugrik be, ami csatához illő. Minden egyes leölt ellenfelért jár XP (Experience Points), ha elérünk egy adott XP-mennyiséget, szintet ugorhatunk. Általában legtöbb XP-t akkor kaphatunk, ha taktikai és logikai feladatokat oldunk meg (tehát nem öldösünk) ekkor nem ritka az 1000 XP jutalom (!) is. Egyébként észrevettem, hogy a 2-ben sokkal több XP-t szerezhetünk egy csatában, mint az első részben.

Persze a KotOR II sem lehet meg Bug-ok nélkül. A legtöbbet már próbálják javítgatni, a legismertebb talán a Korribani, ez a bug viszont előnyös a Sötét Oldalt végigvivő játékosoknak: a rejtett templom egyik kamrájában egy holttest megérintésére mindig 2 Hssis sárkány jelenik meg, ez a folyamat mindig ismétlődik, ha többször megérintjük, ezzel szép számmal nővelve az XP pontjainkat. A negatívum az, hogy a játék betöltésére sok időt kell szánni és a legbosszantóbb, hogy gyakori esetekben minden további nélkül kifagy.

Újdonságnak számít az Influence (befolyás)-rendszer. Sok csapattárs követheti az eseményeket, ilyenkor kommentálják a történéseket és ekkor szerezhetünk náluk befolyást (+ jel, ha nőtt, - jel, ha csökken a befolyás), egyébként a befolyásolással változik az is, hogy melyik oldalhaz tartoznak (Világos vagy Sötét). Ha elegendő befolyásunk van egy adott csapattárs felett, elbeszélgethetünk velük, sőt! ha van elég befolyásunk, akár Jedit is (ha a Sötét Oldal megrögzött követői vagyunk, akkor Sithet) faraghatunk belőlük. Fontos tudni, hogy a Sötét oldal felé hajló csapattársak sokban nem értenek egyet velünk, ha Világost követünk, de ugyan ez jellmező ellenkező esetben. A játék még új Jedi-trükökkel bővült, a legjobb, hogy Mesteri lézerkard-technikákat is eltanulhatunk. Új bolygókkal is bővült a játék, ilyen pl. Telos, Onderon és Dxun és Nar Shaddaa, réginek számít Dantooine és Korriban, ezek már megmutatkoztak az előző részben is. A felsoroltak közül Nar Shaddaa a legösszetettebb, de mindegyik pálya igényel pár órát/napot a teljes végigviteléhez. A végső pálya Malachor V, a háborúk kirobbanását okozó kis szikra, egy Sötét Oldaltól megromlott bolygó. Természetesen más fajok is megmutatkoznak a játékban (szóval nem csak ember), a leggyakoribb a polipszerű Quarren, a fejcsápokkal rendelkező Twi'Lek, a zöld bőrű Duros, az agyaras Aqualishok, a hüllőszerű Trandoshanok és néhol még a zenész Bith-ek is.

A történet szerint 5 évvel az első rész után (3951 BBY) járunk, a Jedi Polgárháború jól megritkította a Jedik sorát, jószerivel kipusztultak. A Dantooine-i Jedi Enklávé romokban hever, a Coruscanti Jedi Templom is üresen áll. Vannak még néhány tucatnyian Jedik, de azok visszavonultak és már nem tekintik magukat a Rend tagjának. A Sithek egyre előrébb nyomulnak, de az igazi Nagyurat nem ismerik. Történetünk azzal kezdődik, hogy a roncshalmazból álló Ebon Hawk besodródik a Peragus nevű bányatelep bolygóra, fedélzetén a Száműzöttel (főkarakter) aki már nem tagja a Rendnek, száműzték... és csak ekkor kezdődnek a bonyodalmak.

Egy szó mint száz, a Kotor II alapjaiban véve jó játék, sok mindenben tér el az első résztől, de ugyanennyire sok újdonsággal is bővült. Vannak, akiknek tetszik a játék és vannak olyanok is, akiknek nem. De azért megéri végig vinni...

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A Hónap Idézete

"Én nem vinném vásárra a bőrömet, csak akkor, ha muszáj"

(Nute Gunray)

" Nézzenek csak oda, a hajszegény hárpia!"

(Ashoka Tano)

 

"Üdvözlöm, helytartó úr!."

(Assaj Ventress)

 
Cikkajánlás®

Talz

A Talzok rendkívül magas, tagbaszakadt és meglehetősen kolosszus teremtmények: magasságuk legalább 2 méter, testüket sűrű, fehér (olykor szürke) vastag bunda borítja. Összesen négy szemük van, kettő apróbb a homlok felületén és két nagyobb formájú a szájnak funkciónáló szívókornong felett. Nyelvük a duruzsolásból és a zümmögés különböző magasságú frekvenciáiból álló talzzi. A talzok csak igen kivételes esetben tanulják meg a Basicot (közös nyelv), és annak használatát is csak törten képesek kezelni, mivel a talzi hangszálak nem megfelelőek a különböző kifejezések kiejtésére.

Kattints ide a teljes cikkhez!

 
SW linkek
 
SW linkek (nem hivatalos)
 
Társoldalak
 
Elérhetőség
 
Egyéb Linkek
 
Látogatottság
Indulás: 2006-01-13
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak